Zoals verwacht krijgt de Volkswagen Up! twee broertjes. Na de Citigo van Skoda stelt Seat de Mii voor. Het recept blijft hetzelfde, maar de Mii trekt de kaart van de sportiviteit.
Mii
Er was wat verwarring rond de naam van de nieuwe kleine Spanjaard. Velen doopten hem al Arosa, een verwijzing naar de Spaanse variant van de Lupo destijds. De marketingafdeling koos uiteindelijk voor een toffere naam. Behalve die naam leunt deze stadsmus heel dicht aan bij zijn twee neven.
Sportief
Vooral de neus en de achterkant werden aangepast, met andere lichtblokken die meer dreigen en beter passen in de geest van Seat. Is die sportiviteit maar schijn? Niet helemaal, want hoewel de motoren hetzelfde zijn (eenliter driecilinder met 60 of 75 pk), kun je de Mii bestellen met een sportonderstel.
De Mii presteert even goed als de Up! en de Citigo en zeker niet armzalig. De topsnelheid bedraagt 160 tot 171 km/u, de CO2-uitstoot 86 tot 97 g/km.
Net als de Up! en Citigo is de Mii voorzien van een automatische rem voor als er een ongeval dreigt en een draagbaar infotainmentsysteem.