Seat heeft haar gamma aangekondigd dat ze zal commercialiseren in de periode tot 2025. De strategie is gebouwd op drie pijlers: de commercialisering van wagens die “een voldoende ruime marge hebben, die voldoen aan de strenge eisen van de klanten en die bijdragen tot het aantrekkelijke statuut van de werknemer.” Seat benadrukte dit meteen door aan te kondigen dat er vier nieuwe modellen zitten aan te komen die in 2017 op onze wegen zullen rijden.

De vier modellen
We wisten al langer dat de Spaanse fabrikant volgend jaar een SUV zal lanceren, maar over de overige drie modellen is er nog niet veel bekend. De kans is groot dat een tweede SUV het daglicht zal zien, gebouwd op de structuur van de nieuwe Ibiza. Daarnaast verwachten we dat de Leon in het midden van zijn carrière een facelift zal krijgen.

Besparen
Net zoals de andere merken van de VW-Group zal Seat de broekriem moeten aantrekken. Concreet houdt dat in dat er een besparing van 100 miljoen euro per jaar wordt doorgevoerd. Dat zal gebeuren door een besparingsprogramma dat de kosten gaat herbekijken in te voeren en door het niet verlengen van 200 tijdelijke arbeidscontracten.