De nieuwe Impreza werd voorgesteld met drievolumekoetswerk (sedan met kofferbak), hatchback (vijfdeurs) en break. Hij is groter, breder en lager dan het vorige model. Het doel is duidelijk: enerzijds een auto met een betere stroomlijn, anderzijds een meer dynamiek. Op dynamisch vlak zijn alle traditionele ingrediënten van dit model aanwezig: vierwielaandrijving (met actieve koppelverdeling, alstublieft) en een boxermotor om het zwaartepunt te verlagen.

Uitrusting

Het nieuwe Impreza-model is uitgerust met een volledig infotainmentsysteem inclusief integratie van smartphones via Android Auto of Apple Carplay. Ook op veiligheidsvlak is de Impreza goed voorzien: een adaptieve snelheidsregelaar, een automatische noodrem, automatische grootlichten, een spoorassistent, waarschuwing voor kruisend verkeer achteraan, …

Voor Europa?

Momenteel kennen we alleen de specificaties van het Amerikaanse model (atmosferische tweeliter, 152 pk, continu variabele transmissie). Het blijft afwachten wat Subaru voorbereidt voor de Europese markt. Wellicht wordt het een kleine turobmotor. Een WRX STi-versie zou eveneens verschijnen en mogelijk wordt het zelfs een hybride.