Oogverblindend rood

Zonder complexen spuit Subaru zijn topmodel in zeer fel rood. De koetswerkextensies lijken discreter dan vroeger, maar de enorme luchtinlaat op de kap is nog altijd aanwezig.

Vierwielaandrijving, zoals gewoonlijk

Een traditie van het huis is de vierwielaandrijving. Een symmetrische integrale transmissie, voor een optimaal evenwicht. Subaru spreekt over een auto die lichter en steviger is en beschikt over een actief beheer van het motorkoppel. Veeleisende bestuurders kunnen nog altijd kiezen tussen verschillende rijmodi.

Viercilinder boxer

Nog een gewoonte van Subaru: boxermotoren, met horizontaal geplaatste cilinders. Een originele techniek die ook door Porsche gebruikt wordt en toelaat om het zwaartepunt te verlagen. Voorlopig kennen we alleen de eigenschappen van de Amerikaanse versie, uitgerust met een tweeliter. Het vermogen bedraagt 270 pk en wordt overgebracht via een zesversnellingsbak of een CVT-automaat. Die laatste heeft ook een manuele modus met acht verzetten. Voor Europa verwachten we een variant met een vermogen tussen 300 en 350 pk.