Het idee om een Italiaans koetswerk van een Amerikaanse motor te voorzien is niet nieuw. Iso, Bizzarini en de Tomaso deden het eerder al. De auto’s werden volgens hetzelfde recept gebouwd: een schitterend koetswerk, een eigen chassis en een dikke Amerikaanse V8 onder de motorkap. Maar SV Motor Company pakt het anders aan en geeft de Corvette Italiaanse flair.

Ferrari zei u?

Het middenstuk van de Corvette werd behouden, maar de voor- en achterkant van de SV 9 zijn helemaal nieuw. Toch lijken de spatborden naast enkele exemplaren uit Maranello (waar de Ferrari-fabriek gevestigd is; nvdr.) gelegen te hebben. De gedrongen achterkant straalt pure agressiviteit uit.

Interieur op maat

Enkele goed geplaatste carbonaccenten geven het interieur wat meer klasse. De achtergrond van de instrumenten werd aangepast en moet voor meer elegantie zorgen. Voor de afwerking kan je kiezen uit 25 kleuren, 4 soorten velgen en 5 interieuruitvoeringen.

Italiaans

De Corvette V8 van 6.2 l krijgt een nieuwe inlaat en een Ansa-uitlaat. Dat levert 450 pk op, waarbij een schitterende sound weerklinkt. Ook de remmen krijgen een upgrade en de Pirelli P Zero-banden zorgen voor een nog betere wegligging. Als je dan toch een nieuw koetswerk bouwt, kan je maar beter de beste materialen gebruiken, dachten ze bij SV, en er werd niet op een meter carbon gekeken.

Exact 1.000 stuks

Liefhebbers moeten snel zijn want SV Motor Company wil de SV 9 exclusief houden en voorziet een productie van exact 1.000 exemplaren. De SV 9 kan erg ver geïndividualiseerd worden en de kans dat je een identiek exemplaar tegenkomt, is dan ook erg klein.