Ford Mustang Shelby

Vergeleken met de klassieke concerten van de Europeanen schotelen de Amerikanen hardrock voor. De Ford-V8 werd onder handen genomen door Shelby en klinkt dof in lage toeren. Onder vollast dondert hij als een monster uit een sciencefictionfilm. Kiezen maar: de GT500 met de V8 van 7 liter of de GT 350 met V8 van 4,7 liter. Beide motoren klinken anders.

Lamborghini Miura

De Lamborghini-V12 is minder muzikaal dan de Ferrari-V12, maar klinkt wel indrukwekkender en leunt dichter aan bij wat we verwachten van een racewagen. De Miura klinkt geweldig in lage toeren, maar wordt alleen beter en wilder hoger in de toeren!

Ferrari 250 GT

De eerste versies van de beroemde Colombo-V12 klinken het best. Het geroffel in vrijloop maakt snel plaats voor een geweldig orkest dat voorbij 4.000 tpm met een kristalheldere stem op de emoties inspeelt. Een ongeziene symfonie.

Aston Martin DB4 GT

De 3,7 liter grote zescilinder-in-lijn krijgt in deze versie een vitaminekuur met een herwerkte cilinderkop en drie Weber-carburatoren. De diepe roffel krijgt hoger in de toeren enkele metalige accenten. Een geweldige bariton.

Porsche 911S

Dit is de kleinste motor uit het lijstje. De Porsche-boxermotor kreeg als tweeliter in het begin een set grote Weber-carburators. De klank is niet vergelijkbaar met die van de huidige flat sixes, maar klinkt scherper, en het geadem van de carburators en geblaas van de koeling is impressionant.