McLaren F1

De evidente keuze. Als we er ééntje zouden moeten kiezen, dan zou het deze zijn. Hij onttroonde Lamborghini en Ferrari en gaf ze een stevige klap. De technische fiche lijkt onwaarschijnlijk: een motorruimte bekleed met goudfolie om hitte te weren, drie zitplaatsen met de bestuurder in het midden, een BMW-V12 met 627 pk, 308 km/u en 3,4 seconden van 0 tot 100 km/u. Deze F1 blijft voor eeuwig een mythe.

Ferrari F50

De F50 was niet door iedereen geliefd en zat ‘gevangen’ tussen de duivelse F40 en supersnelle Enzo. Toch doet hij velen onder ons dromen. Zijn atypische fysiek van een extreme roadster verdeelt de meningen, maar wat een ‘smoel’ heeft deze F50. Onder de motorkap stelde Ferrari weer orde op zaken na de V8 biturbo uit de F40: de atmosferische V12 levert 520 pk en in ongelooflijke hitte bij 8.500 tr/min.

Porsche 911 Type 993

De mythische 911 kost tegenwoordig meer dan zijn opvolger, de 996. De 993 is eigenlijk de ultieme ‘traditionele’ 911, met andere woorden een 911 die zijn flat six koelt met lucht en niet met water. De 993 is betrouwbaar, wild en nauwkeurig en heeft een heel  zuiver design, typisch 911.

Dodge Viper

De Viper is een typisch Amerikaans monster: een pakkende naam, een adembenemende lijn, een enorme motor boordevol koppel (8.0 V10!) uit een vrachtwagen en een … bedenkelijke afwerking. Op het Oude Continent was hij succesvoller dan verhoopt en geraakt hij niet uit de mode.

Honda NSX

Helemaal tegengesteld aan de Viper is de NSX. Alle finesse en technologie van het land van de rijzende zon zitten vervat in deze supersportwagen. De V6 jankt bij 8.000 tr/min, het weggedrag vertoont een modern evenwicht en het comfort is een berline waardig. De NSX is veilig en geruststellend, passioneel om mee te rijden en gemakkelijk om mee te leven.