BMW 520d

De nieuwe 5-Reeks staat klaar, maar deze E60-generatie lijkt nog maar net uit de showroom te komen. Hij werd geproduceerd van 2003 tot 2010 en was een groot succes, vooral als 520d. Zijn tweeliter viercilinder diesel is misschien niet even romig en krachtig als de zescilinders, maar hij produceert wel 163 pk!

Audi A6 2.0 TDI

Dit slagschip om internationale kilometers mee te vreten is een gevestigde waarde. De Audi A6 is onberispelijk afgewerkt en heeft een 2.0 TDI van VW-origine, die onder de motorkap van de meeste Belgische modellen 136 pk produceert. Je zou redelijk makkelijk een exemplaar met een redelijke kilometerstand en enkele opties moeten kunnen vinden!

Mercedes E220 CDI

Voor € 15.000 moet je een van de laatste E-Klasses van de W211-generatie kunnen vinden. Zelfs een V6 diesel behoort tot de mogelijkheden! Maar de zachte zescilinder kost veel aan belastingen en verzekeringen. Een viercilinder is misschien wat ruwer, maar perfect in staat om deze grote berline voort te bewegen.

Volvo S80 D5

Dit is een perfect en origineel alternatief voor het eeuwige Duitse trio. De Zweedse berline verleidt misschien niet met zijn vormen of een dynamisch chassis, maar zijn interieur is een van de warmste en gezelligste. Deze D5 heeft 5 cilinders en 163 pk. Een buitengewone motor met een kenmerkende klank!

Lexus GS 300

Hier hebben we wat vals moeten spelen, want deze Lexus is geen diesel of zelfs geen hybride. De 450h-exemplaren hebben meestal een hoge kilometerstand of zijn duurder, en kunnen we hier dus niet oplijsten. Deze 300 hoef je daarom niet links te laten liggen, want zijn V6 benzine van 249 pk draait bijzonder zacht. Een verfijnde en betrouwbare auto!