1. Mitsubishi Lancer Evo

Dit is een efficiënte machine. Er zijn maar weinig auto’s die het tempo van een Mitsubishi Lancer Evo kunnen volgen op een slecht wegdek. Maar zijn sound overtuigt niet meteen. De motor klinkt luid, maar hij geeft eerder de indruk dat hij hard moet werken dan dat hij er plezier in schept.

2. Porsche 924/944/968

Bij Porsche denk je natuurlijk meteen aan de 911. Toch maakten de Duitsers ook modellen met de motor voorin, zoals de reeks 924/944/968 en de 928. Die laatste had een gulle V8 onder de motorkap, maar de andere hadden slechts 4 cilinders. En ongeacht de cilinderinhoud of de oorsprong van de motor (Porsche of Audi), de klank blijft steeds banaal…

3. DB Panhard

Deze kleine handgebouwde auto’s waren een succes in de racerij. Hun kleine motoren die heel wat aankonden en hun voorwielaandrijving zorgden voor heel wat overwinningen in hun klasse. Maar de Panhard-tweecilinder mag dan wel dapper en zuinig zijn, heeft een ratelende stem. Je bent ervoor of ertegen!

4. Opel GT

Zijn lijn is geweldig. Heel wat liefhebbers zagen er bovendien de Europese Corvette in. En het weggedrag mag dan wel aansluiten bij het koetswerk, de motor kon maar weinig overtuigen. De 1.9 viercilinder levert correcte prestaties en is bijzonder stevig, maar is zielloos en klinkt maar weinig muzikaal.

5. Ford Mustang EcoBoost

De Mustang is de Amerikaanse legende, die wordt geassocieerd met ronkende V8-motoren. Maar de nieuwe generatie Mustangs is ook beschikbaar met een EcoBoost-viercilinder. Die maakt het merendeel van de verkoop uit en is duivels efficiënt. Maar ondanks de inspanningen van de ingenieurs om iets aan de klankkleur te doen ,ontgoochelt hij: de klank is banaal…