5. Mercedes A 250 e – €32.950

Bij Mercedes hebben quasi alle modellen al een tijdje een plug-inhybride aandrijflijn, zelfs de kleine A-Klasse. De viercilinder benzinemotor van dit exemplaar is nog gekoppeld aan de 'oude' batterij van 15,6 kWh, maar daarmee haalt het model nog steeds een elektrische autonomie van 68 km. Bovendien kan hij van 10 tot 80% worden opgeladen in amper 25 minuten tijd, en heeft de Duitse hatchback een vermogen van 218 pk en 450 Nm.

4. Mercedes CLA 250 e – €40.990

Heb je wat meer kofferruimte nodig dan de 310 liter van de A-Klasse, dan kan je ook gaan voor de CLA Shooting Brake, die dezelfde motoren en batterijen heeft als de hatchback. Ook zijn prestaties en zijn volledig elektrische autonomie zijn gelijkaardig, maar dit model geniet van een laadvolume van 440 tot 1.310 liter met de achterbank plat.

3. Mercedes GLC 300 e – €54.450

Hoewel het een model is van de vorige generatie, is deze Mercedes GLC plug-inhybride nog steeds vrij interessant; Hij geniet dan ook van 320 pk die over de vier wielen worden verdeeld, naast een elektrische autonomie van zo'n 40 kilometer dankzij zijn batterij van 13,5 kWh.

2. Mercedes C 300 e – €55.990

Deze Mercedes C-Klasse is daarentegen van de nieuwste generatie! Een break, net als het exemplaar dat we onlangs konden testen. Zijn batterij van 25,4 kWh geeft hem een rijbereik van meer dan 100 km zonder de benzinemotor nodig te hebben. Schakel je die toch in, dan kan je genieten van een gecombineerd vermogen van 313 pk! De tellerstand van 35.528 km op dit exemplaar met een AMG-pakket en redelijk wat opties betekent ook dat je een dikke 10.000 euro bespaart ten opzichte van een nieuw model.

1. Mercedes GLE 350 de – €69.900

Vergeet niet dat Mercedes ook een plug-inhybride maakt met een... dieselmotor! Een vrij zeldzame combinatie, maar een die wel interessant kan zijn, zoals we konden ontdekken aan boord van de GLC 300 de. Hier gaat het echter om de grotere GLE, met 320 pk en een batterij van 31,2 kWh. Daarmee flirt het model met de grens van 100 km elektrisch rijbereik. Is de batterij leeg, dan hoeft het maar een halfuurtje te duren om hem weer vol te laden dankzij het maximale laadvermogen van 60 kW.