Audi A7
Audi komt op de proppen met zijn gebruikelijke argumenten: een afwerking op het beste niveau, een traditionele lijn en quattro-vierwielaandrijving. Koopjesjagers zullen blij zijn te horen dat de kofferklep heel praktisch is.
Welke kiezen: Het lijkt vreemd, maar de 3.0 TDI is ideaal, zeker in combinatie met de quattro-transmissie. Hij is zuinig en zacht en rijdt op diesel. Voor sportievelingen is de S7 verbluffend en is de RS7 helemaal het einde. Dan moet je wel de originele finesse opgeven …
Mercedes CLS
De grote klassieker. Het model waarmee de trend begon is aan zijn tweede generatie toe. Hij blijft nog altijd even aantrekkelijk en bestaat nu ook als break of Shooting Brake zoals Mercedes hem noemt. Een ideaal compromis tussen elegantie en praktische aspecten.
Welke kiezen: de viercilinderdiesel mist klasse, de V6 350 CDI profileert zich als de ideale oplossing. Maar als je de middelen hebt, laat de diesel of de overdonderende AMG voor wat ze zijn, en richt je op de CLS 500 met V8 biturbo van meer dan 400 paarden. Een pareltje.
BMW 6 Gran Coupe
Deze BMW heeft het uiterlijk van een hongerige haai en een weggedrag dat even scherp is als de tanden van een haai. De lage rijpositie geeft je de indruk met een sportwagen te rijden.
Welke kiezen: Bij BMW kies je het best voor de zescilinder-in-lijn benzine, de 640i. Finesse, romigheid en muziek: hij heeft het allemaal.
Tesla Model S
De 100 procent elektrische Tesla maakt indruk met zijn comfortabele autonomie tot 500 km. De grote constructeurs lachen groen omdat zo’n auto niet kunnen aanbieden.
Welke kiezen: Ga meteen voor de 85 Performance met schitterende hernemingen.
Aston Martin Rapide S
Het is een oude dinosaurus maar door zijn uiterlijk en perfect klinkende V12 blijft het een droomauto. Vergeet de praktische aspecten en geniet.
Maserati Quattroporte
Nogmaals houden de Italianen de tekenpen vast met een gedroomd resultaat. De details zijn te verbeteren, maar dat maakt niet uit. Het logo en de vurige ogen doen je alles vergeten.
Welke kiezen: maakt niet uit, maar vergeet de diesel.
Porsche Panamera
Hij heeft verrassende allures, met een achterkant die iets te kort lijkt. Maar de afwerking en het weggedrag maken van de Panamera één van de beste leerlingen in deze categorie. En het is een Porsche.
Welke kiezen: Het gamma is breed, maar wij zouden kiezen voor de pure GTS met atmosferische V8. Vanuit een andere optiek is de S e-Hybrid met herlaadbare hybridetechnologie ook interessant.