1. Bugatti-meubelen
Als je wilt dat je zitmeubilair thuis matcht met de Chiron of Veyron in je garage, dan heeft Bugatti een reeks zetels, stoelen en tafels. Bugatti Home zegt de inspiratie te halen bij Franse luxe en zet de 110de verjaardag van het merk in de verf.
2. McLaren-teenslippers
Als geestige knipoog naar de ‘halo’ die Formule 1-piloten beschermt sloeg McLaren de handen in elkaar met een fabrikant van teenslippers. Een speciaal paar voor aan je voeten met de kleuren van de MCL33 uit 2018? Het bestaat!
3. Huawei Mate 20 RS Porsche Design
In tegenstelling tot wat de naam van het Duitse merk doet vermoeden werkt deze smartphone niet sneller door het RS-logo. Het gaat eigenlijk om een gewone Huawei Mate 20 Pro, maar dan met een Porsceh Design-logo op de achterkant. De meerprijs? Maar liefst € 700…
4. Lamborghini-mannencosmetica
Naast t-shirts, petten en andere kledingstukken die zowat alle automerken aanbieden, heeft Lamborghini cosmetica. Het gamma bestaat uit aftershave, een energieopwekker, oogcrème en antirimpelcrème. Hopelijk zegt dat niets over de gemiddelde leeftijd van de Lamborghini-klanten.
5. Fabergé-ei van Rolls-Royce
Het toppunt van luxe in je interieur? Een Fabergé-ei. Niet moeilijk dus dat Rolls-Royce er vorig jaar een ei mee ontwierp. Dat draait uiteraard om de Spirit of Ecstacy, het beeldje op de motorkap van elke Rolls-Royce.
6. Toyota-babykleding
Fan van Toyota en kinderen op komst? Goed nieuws: de Japanners hebben babykleding en -accessoires in hun catalogus. Zoals deze body bijvoorbeeld.
7. Renault-theepot
In de beginjaren van Renaults F1-avontuur gebruikte het Franse merk turbocompressoren… met heel wat betrouwbaarheidsproblemen. Dat leverde de eerste Renault-F1’s de bijnaam “Yellow Teapot” op wanneer ze in een rookpluim de strijd moesten staken. Als knipoog voor de 40ste verjaardag van Renault in de Formule 1 bracht Renault deze theepot uit.
8. Ferrari-motor
Dat zie je goed: Ferrari verkoopt een motor in zijn webshop. Die komt rechtstreeks uit de F2003 GA, die het constructeurskampioenschap won in 2003. De 845 pk sterke V10 werd omgebouwd tot kunstobject. Weliswaar een met een prijskaartje van € 75.000…