De C-HR is gebaseerd op het nieuwe modulaire platform van Toyota en werd goed afgestemd op de eisen en de manier van rijden van de Europese bestuurders. Het onderstel en de rijdynamiek waren dus belangrijke factoren bij de ontwikkeling, om te zorgen voor goede rijeigenschappen. Als we het persbericht mogen geloven, maakt de C-HR zijn sportieve uitstraling helemaal waar. Met zijn strakke daklijn en agressieve blik ziet de C-HR er in ieder geval sportief uit.
Motoren
Onder de motorkap neemt deze nieuwe Toyota de hybride aandrijving van de Prius over, die bestaat uit een elektromotor en een benzinemotor met een cilinderinhoud van 1,8 liter. Het gecombineerde vermogen van de aandrijving bedraagt 122 pk, met een CO2-uitstoot die beperkt blijft tot minder dan 90 g/km. Een 1.2 benzinemotor met 115 pk is ook beschikbaar, met naar keuze een manuele zesversnellingsbak of een automaat die continu varieert (CVT-type).
Veiligheid
Toyota rust zijn kleine SUV uit zoals een grote met snufjes die gebruikelijk zijn in hogere segmenten: waarschuwing voor wegmarkeringen, herkenning van verkeersborden, automatische grootlichten, detectie van voetgangers en een adaptieve snelheidsregelaar.