Zeg dat je ervan houdt en misschien wordt hij ooit wel verkocht. Toyota geeft de GT86 een knipbeurt voor het salon van Genève en wacht op de reacties van de klanten om te weten of productie mogelijk is. Maar laten we duidelijk zijn: de kans is groot dat hij ooit bij de dealers staat.

Stoffen dak

Om het extra gewicht en het volume van de achterpartij te beperken en de inbouw te vergemakkelijken, is het dak van stof. De kap wordt samengevouwen als een Quechua-tent en ligt achter de achterzetels. De 2+2-architectuur blijft dus behouden en het koffervolume krimpt slechts lichtjes.

Weggedrag behouden

Het ultieme doel was uiteraard om het weggedrag van de coupé te behouden. Nooit eenvoudig in een cabriolet, want de afwezigheid van een stalen dak vraagt verstevigingen om zeker te zijn van een rigide structuur. Zonder die verstevigingen blijft  de auto licht, maar wordt hij even slap als Turks fruit. De schitterende Japanse ingenieurs verzekeren dat het gewicht en het neutrale weggedrag onder controle bleven. 

Niets veranderd onder de motorkap

Onder de motorkap blijft Toyota trouw aan de tweeliter boxermotor, die 200 paarden naar de achterwielen stuurt via een manuele of automatische versnellingsbak.