Toyota verandert niks aan de winnende formule en concentreert zich voor de vernieuwingen vooral op het uiterlijk van de wagen: de spoiler lijkt massiever (voor een agressievere look), richtingaanwijzers en koplampen krijgen ledverlichting, de mistlampen zijn verplaatst en er zijn ook nieuwe bumpers. En om het plaatje compleet te maken, komen er nieuwe lichtmetalen velgen bovenop.

Binnenin speelt Toyota met details, zoals de alcantara zitkuipen, de afwerking met zilverkleurige stiksels, een sportief stuurwiel met geïntegreerde audiocontrole  en het exclusieve ‘86’ piston logo. Maar dat alles maakt niet dat we hier echt van een nieuwe auto kunnen spreken...

Vernieuwde ophanging

Onder de motorkap zit de 2.0 liter boxermotor, nog altijd goed voor 200 pk en 7.000 omw/min. Toyota past mechanisch niks aan, zelfs niet de transmissie. De focus ligt op de ophanging: de bediening is volledig herzien voor meer precisie en behendigheid. Handen op het stuur