Wie niet gewonnen was voor de eerste Nissan Leaf, vindt de nieuwe stijl wellicht iets conventioneler. Die neemt het V-vormige radiatorrooster van de recentste Nissan-modellen over, kiest voor slankere koplampen en kan met een contrasterende dakkleur worden gekozen.
378 kilometer
De elektromotor, die gevoed wordt door een lithium-ionbatterij, krijgt meer koppel en meer vermogen. Hij produceert nu 150 pk en 320 Nm, en levert een theoretisch rijbereik op van 378 kilometer. Volgend jaar lanceert Nissan een krachtigere motor met een hoger rijbereik.
Richting autonoom
ProPilot, de bundel rijhulpsystemen die Nissan in de richting van autonoom rijden duwt, is eveneens verkrijgbaar op de nieuwe Leaf. Het combineert actieve rijstrookassistentie met een adaptieve snelheidsregelaar. Er is eveneens een parkeerfunctie verkrijgbaar die de Nissan zelfstandig parkeert. Ten slotte voorzien de Japanners nog een e-pedal, dat de regeneratieve functie bij elektrische auto’s wanneer je het gaspedaal lost nog iets verder brengt: met één pedaal moet je kunnen versnellen, afremmen en stoppen.
Batterijintegratie
Wanneer de Nissan Leaf ingeplugd is, kunnen zijn batterijen ook gebruikt worden als energiebron of energieopslag voor het elektrisch netwerk thuis.
De Leaf kan vanaf volgende maand worden besteld en staat vanaf januari 2018 in de showrooms.