Om weer aan te knopen met het prestige van weleer is er toch niets beter dan een conceptcar die alle knowhow en geschiedenis van je merk tentoonspreidt? Als eerbetoon aan zijn vooroorlogse motoren pakte Cadillac dus uit met een model voorzien van een motor met zestien cilinders! En het was niet alleen voor de show: het concept reed ook perfect.
De motor
Uiteraard het kloppende hart van het model. De V16 tekende ongelooflijke cijfers op in deze tijden van “downsizing”: 13,6 liter cilinderinhoud. Met zulke longinhoud waren het vermogen en het koppel uiteraard ook niet minder dan spectaculair: minstens 1.000 pk en 1.400 Nm! En dat zonder ook maar één turbo. De Bugatti Veyron zou er bijna bij verbleken… Voor de aandrijving koos Cadillac voor een traditionele oplossing: achterwielaandrijving en een viertrapsautomaat.
Gigantische afmetingen
Het model viel ook op door zijn imposante afmetingen: bijna 5,7 meter lang, meer dan 2 meter breed en een wielbasis van 3,56 meter. Dit slagschip maakte gebruik van kristal voor het Cadillac-logo op het stuur en een Bulgari-klokje op het dashboard.
Productie?
De pers en het grote publiek wilden het model uiteraard graag in productie zien gaan. Maar de productiekosten voor dit model waren te hoog voor de directie. Uiteindelijk zag dit project nooit het daglicht, ondanks verschillende geruchten. De stijl vond daarentegen zijn weg naar heel wat productie-Cadillacs!