Met het prototype E-Bugster bewijst Volkswagen dat een sportieve lijn en elektrische aandrijving perfect samengaan. De gloednieuwe Beetle vormt de basis, maar de E-Bugster ziet er veel sportiever uit.

Terwijl de nieuwe Beetle ergens tussen een hatchback en een coupé zwerft, is de E-Bugster resoluut sportief. Hij verliest de achterbank en is 90 mm lager en 30 mm breder dan de gewone Beetle. Combineer dat met ramen die meer naar achter gebogen zijn en je krijgt de uitstraling van een knappe speedster. De 20-duimsvelgen knipogen naar de oer-Kever, de C-vormige led-dagrijverlichting in de voorbumper geeft deze tweezitter een moderne toets.

Lichtshow

In het interieur onderstrepen de sportstoelen, de aluminium accenten en de middenconsole in koetswerkkleur het sportieve karakter van de E-Bugster. De instrumenten tonen de actieradius, de status van de batterij en de hoeveelheid energie die de regeneratieve remmen opwekken. De E-Bugster starten is een belevenis op zich: na een druk op de startknop zie je een lichtshow met witte en blauwe kleuren.

Elektrisch

De E-Bugster rijdt helemaal elektrisch. Sportwagenprestaties moet je niet verwachten, maar hij presteert vlot. De elektromotor (85 kW) garandeert een sprint van 0 tot 100 km/u in 10,9 seconden. Na maximaal 180 km moet de E-Bugster aan de stekker. Dankzij een snellaadfunctie duurt het ongeveer 35 minuten om de batterij volledig op te laden.