In de Verenigde Staten is 40 procent van de potentiële autokopers jonger dan 30 jaar. De meningen van jongeren zijn dan ook van kapitaal belang voor de Amerikaanse constructeurs. Peilen naar hun reacties is dan ook het doel van deze twee concepts van Chevrolet.

Jongeren betrekken

Chevrolet wil jongeren betrekken bij de ontwikkeling van zijn auto's of toch tenminste luisteren naar hun verwachtingen nadat ze achter het stuur zijn gekropen. Afgelopen jaar kwam Chevrolet samen met jonge klanten in heel de Verenigde Staten. Het resultaat zie je hier. Het gaat om twee coupéconcepten die zich onderscheiden door gespierde, aantrekkelijke en tegelijk verrassend klassieke lijnen. De jongere generatie wil een auto met de lijnen van een coupé, die toch functioneel is.

De rode auto heet momenteel Code 130R en heeft enkele gelijkenissen met de huidige BMW 1-Serie Coupé, vooral in profiel. Het is een coupé met klassieke achterwielaandrijving, net als de collega uit München.

Het andere concept, de Tru 140S, verbergt achter zijn uiterlijk zoals een Koreaanse coupé het platform van de Chevrolet Volt, de elektrische berline met verlengde autonomie. Een voorwielaandrijver dus.

Connectiviteit

Uiteraard hechten jongeren veel belang aan verschillende verbindingsmogelijkheden voor hun favoriete apparaten. Kwatongen zullen zeggen dat Chevrolet hier een open deur intrapt, maar we stellen in ieder geval vast dat de twee prototypes uitgerust zijn met WiFi, een geïntegreerde smartphone en de applicatie Chevrolet MyLink.

Onder de motorkap van de twee bolides legt Chevrolet een 1.4 turbobenzinemotor met ongeveer 150 pk, die gemiddeld ongeveer 5,8 l/100 km verbruikt. De uiteindelijke prijs zou rond 16.000 euro beginnen.