Die tandem verricht wonderen. De tweeliter viercilinder heeft een turbo en een compressor, goed voor 318 pk en een koppel van 400 Nm. Een aanzienlijk vermogen, maar toch wat weinig om te concurreren met de ‘wapens’ van de Duitsers. Vandaar dat deze motor gecombineerd wordt met een elektrische eenheid (geïnstalleerd aan de achtertrein) die het vermogen en het koppel verhogen tot respectievelijk 400 pk en 620 Nm. Tegelijk daalt het verbruik tot normwaarden van 2,5 l/100 km (in theorie natuurlijk) met een CO2-uitstoot van 59 g/km.

Er zijn verschillende rijmodi: Hybrid is de standaardinstelling die automatische de benzine- en elktromotor beheert voor een zo laag mogelijk verbruik. Pure staat voor helemaal elektrisch rijden met een autonomie van 40 km. Power is goed voor 0 tot 100 km/u in 5,9 seconden. AWD drijft alle wielen aan, met de benzinemotor vooraan en de elektromotor aan de achteras. Save For Later bewaart de lading van de batterij.