In 2004 hebben een aantal maffe Denen Zenvo Automotive opgericht. Hun doel was simpel, een supercar bouwen met uitzonderlijke prestaties. Nu is hun auto klaar, en hij komt vanaf volgend jaar op de markt.

15 exemplaren

De productie zal volgend jaar opgestart worden, en ze gaan slecht 15 exemplaren bouwen. De prijs kennen we nog niet, maar U mag er van uit gaan dat er een grondige selectie zal gebeuren wat de klanten betreft.

Een unieke ervaring

Het objectief van deze supercar is om de bestuurder op een unieke rijervaring te trakteren, maar dan wel met een auto die dagelijks gebruikt kan worden. Alle onderdelen werden in Denemarken ontworpen en ontwikkeld, en hij heeft een heel agressieve look.

Een V8 met compressor en turbo

Met zijn cilinderinhoud van 7 liter beschikt deze, ietwat verouderde, V8 slecht over 16 kleppen. Dat is niet veel voor een supercar, maar hij put zijn kracht uit het turbosysteem. Dat systeem is een imitatie van het TFSI systeem van Volkswagen. Het zijn dus zowel een compressor en een turbo die deze V8 kracht bijzetten. Ze halen er in elk geval genoeg vermogen uit, 1.104 pk aan 6.900 tr/min en een koppel van 1.430 Nm aan 4.500 tr/min. De motor werd aan een handgeschakelde versnellingsbak met 6 versnellingen gekoppeld.

Indrukwekkende prestaties …

… maar niet zoals die van de Bugatti Veyron. De topsnelheid werd beperkt op 375 km/u, en voor de 0 tot 100 km/u zijn amper 3 seconden nodig. Wat het verbruik en de CO2 uitstoot betreft hebben we nog geen gegevens ontvangen. Dat ligt waarschijnlijk aan het feit dat de auto nog niet helemaal is afgewerkt en ze nog enkele tests moeten uitvoeren.

Prachtig uitgerust

Uiteraard bevat de uitrusting al het nodige en onnodige. Op de optielijst staan keramische remschijven van 394 mm, een gereedschapkist, velgen in carbon, een specifieke koetswerkkleur en interieur, reiskoffers op maat en een rolbeugel met harnas.