1. Voluit gaan op de Nürburgring en het circuit van Nardò
De tests op circuit mikken vooral op de klassieke expertise van Porsche, het chassis en de motor. De Nürburgring staat dan onvermijdelijk op het menu. Maar Porsche neemt zijn volgende 911 ook mee naar het Italiaanse Nardò-circuit om hem te testen tegen hoge snelheden.
2. Zich mengen in het verkeer
Een minder spectaculaire test, maar daarom niet minder essentieel. De nieuwe 911 moet natuurlijk ook perfect meekunnen met het verkeer. Alledaagse tests die essentieel zijn om te checken of alle systemen, inclusief infotainment, dagelijks perfect werken. Voor hij op de markt komt, heeft de 911 zo al meer dan 3 miljoen testkilometers achter de wielen.
3. Rijden van onder de zeespiegel tot 4.300 meter hoogte
Om de turbomotor in verschillende soorten druk te testen, rijdt Porsche met zijn 911 in Death Valley, zo’n 90 meter onder de zeespiegel. Maar evengoed in Mount Evans, in de staat Colorado, waar de werking van de twee turbo’s en het brandstofmengsel op 4.300 meter hoogte in ijle lucht wordt getest.
4. Testen in extreme temperatuurverschillen
Ook de temperatuur heeft een grote invloed op de prestaties van een sportwagen. Daarom wordt de 911 getest in de Emiraten en Death Valley, waar de airco en het motormanagement worden getest in temperaturen tot 50 graden. De interieurcomponenten mogen ook niet samentrekken, vervormen of lawaai maken wanneer ze aan warmte worden blootgesteld. In Finland, waar de temperatuur kan zaken tot 35 graden onder nul (en de 911 dus een temperatuurverschil van 85 graden te verwerken kreeg) test Porsche vooral de koudstart, de verwarming en airco, de tractie, het weggedrag en de remmen. En de reactietijd van de stabiliteitscontrole.
5. Tanken met brandstof van een verschillende kwaliteit
Niet alle brandstoffen wereldwijd zijn van dezelfde kwaliteit. Toch moet een auto die internationaal wordt gecommercialiseerd kunnen werken met de verschillende soorten brandstof. De nieuwe 911 werd bijvoorbeeld in China getest om te zien of hij daar ook betrouwbaar bleef met brandstof van minder goede kwaliteit.