Vandaag kennen we het antwoord. De voorbije jaren hebben vele auto’s hun waarden zien stabiliseren. En van deze 5 modellen is de prijs recent gewoon gekelderd.

1. Ferrari Testarossa

20210521062138topfer.jpg

Hij was het symbool van de jaren ’80, met al de bijhorende flair en een heel ‘puur’ rijgedrag. Tussen 2016 en 2018 werden regelmatig exemplaren afgeklopt op 150.000 tot 180.000 euro. Vandaag lijkt de gemiddelde prijs echter te dalen naar zo’n 115.000 euro voor de mooiste exemplaren, en het is zelfs niet zo moeilijk om Testarossa’s van minder dan 100.000 euro op de kop te tikken.

2. Aston Martin DB5

20210521062137topaston.jpg

James Bond lijkt niet meer zo hard tot dromen aan te zetten als een paar jaar geleden. De Aston Martin DB5 was een van de eerste slachtoffers van de speculatiezeepbel: zijn verkoopprijzen gingen tot ver boven het miljoen euro. Tegenwoordig vind je echter al gezonde exemplaren voor een 650.000 euro, met een gemiddelde van 800.000 euro voor de mooiste stukken. Al blijft dat in absolute zin natuurlijk wel nog steeds veel geld…

3. Porsche 911 SWB

20210521062141toppo.jpg

De koorts rond de Porsche 911 is grotendeels bedaard. 5 jaar geleden betaalde je voor een 911 met korte wielbasis, vooral als het om een model van 1965 ging, zo’n 250.000 euro. Vandaag mag je van dat bedrag liefst 90.000 euro aftrekken.

4. Maserati Ghibli

20210521062139topmas.jpg

De Ghibli was eind de jaren 1960 een meesterwerk van Maserati, een supercar die je dagelijks kon gebruiken. Uiteraard schoot vanaf 2015 ook zijn waarde omhoog, in het spoor van de Ferrari Daytona, Lamborghini Miura en dergelijke meer. Zijn verkoopprijzen stabiliseerden op een bepaald moment op bijna 300.000 euro, maar zijn vandaag weer gezakt naar 200.000 euro.

5. Citroën Traction Cabriolet

20210521062139topcit.jpg

Er is niets sportief aan deze auto, maar het is wel een van de meest elegante vooroorlogse modellen. Vijf jaar geleden zag je niet zelden een Traction Cabriolet voor meer dan 180.000 euro van eigenaar wisselen. Vandaag is zijn waarde ingezakt tot onder de 160.000 euro. Zelfs de Citroën DS Cabriolet lijkt iets minder duur te zijn geworden.

?

Vond je dit artikel interessant en wil je het laatste autonieuws meteen in je mailbox ontvangen? Schrijf je – net als meer dan 300.000 autoliefhebbers – nu gratis in via e-mail: