1. Alfa Romeo 156 GTA SW
Een van de laatste modellen van het merk die de beroemde Busso-V6 gebruikte. Een motor die voorzien was van alle Latijnse knowhow: genereus, responsief en ongelooflijk muzikaal. Hier was hij 3,2 liter groot en ontwikkelde hij 250 pk. Een hoog vermogen voor de vooras van deze 156… Een sportieveling met karakter! En wat een lijn…
2. BMW 325i Touring (E30)
Voor de eerste keer in zijn geschiedenis maakte BMW een break van de 3-Reeks en voegde het merk er een geweldige motor aan toe. Beeld je in wat voor effect deze break in de jaren 80 gehad moet hebben! Het was (bijna) ongezien. BMW voegde er dezelfde motoren als in de berline aan toe. Dat betekent dat de uitstekende zescilinder-in-lijn van 2,5 liter (171 pk) van de partij is.
3 .Volvo 850 R
De Zweedse hoekige auto lijkt relatief anoniem. Maar schijn bedriegt: onder de kap zit namelijk een 2,3 liter grote vijfcilinder met 250 pk dankzij een genereuze turbo. De prestaties konden enkele sportwagens in verlegenheid brengen, ook al zag de vooras af onder de mokerslagen van de motor.
4. Mercedes E500 Break (W211)
Dit is echt een paleis op wielen. In de E500 geeft de vijf liter grote V8 van 306 pk vleugels aan deze E-Klasse break. Je zou met zulke cijfers denken dat hij sportief is, maar de ruime break is vooral op comfort gericht. En dat zie je ook aan zijn uitrusting!
5. Audi S4 Avant (B6)
De Duitse strengheid die overheerste bij de ontwikkeling van dit model sloot een gekke zijsprong niet uit. Dat bewijst de gutturale V8 van 4,2 liter onder de motorkap. De 344 pk bij 7.000 tpm stuurt hij desondanks redelijk naar alle vier wielen. Een 0-100 km/u in 5,6 seconden is zo perfect mogelijk…