MG ZS (2001 – 2005)
Bij de millenniumwissel had het merk MG lang niet meer de uitstraling van vroeger. Het merk hield zich vooral nog bezig met het ‘tunen’ van Rovers. De auto’s voor de brave huisvaders kregen er een (niet altijd even geslaagde) steroïdekuur met koetswerkextensies en ronkende motoren. De MG ZS was gebaseerd op de Rover 45 en had een motorgamma van 1.4 viercilinder tot 2.5 V6.
Rover CityRover (2003 – 2005)
De CityRover was het laatste model dat het merk uitbracht voor zijn faillissement. Maar het ging niet bepaald om een charismatische zwanenzang. De stadsauto volgde de 100 op en was afgeleid van de Tata Indica. Onder de motorkap zat een 1.4 viercilinder van 85 pk van Peugeot-origine.
Bentley Brooklands (2008 – 2011)
Brooklands is natuurlijk een bekende naam bij Bentley, maar de Brooklands uit de 21ste eeuw bleef altijd wat miskend. Ten onrechte: de coupé was afgeleid van de Azure-cabriolet en beschikte over alle technische expertise van het merk. Hij kende een veel te korte carrière.
Aston Martin Virage (2011 – 2012)
Verrassing: Aston Martin had al een DB9 en DBS in zijn gamma, maar voegde er in 2011 toch nog een model aan toe: de Virage, die netjes tussen die twee paste. Maar omdat hij geen eigen persoonlijkheid had, vond hij niet echt zijn publiek. Na een productie van 18 maanden en een duizendtal exemplaren haalde Aston hem uit de catalogus.
TVR Tamora (2002 – 2006)
De Tamora was het instapmodel voor het merk uit Blackpool, maar had niet de uitstraling van de Cerbera, Tuscan of wilde Sagaris. Deze TVR was bijna te braaf en rationeel, maar kreeg wel een 3.6 zescilinder met 350 pk.