Alfa Romeo 156 2.5 V6

Wie V6 zegt, zegt Alfa Romeo. En we spreken niet over een V6 die is afgeleid van een Holden-motor onder de kap van de 159 en Brera, maar van de echte “Busso”-V6. Die begon zijn carrière in 1979 in de Alfa 90. De 2.5 levert hier 192 pk met een glasheldere klank!

Citroën Xantia Activa V6

Dit is Citroën in topvorm: een drieliter V6 voor het vermogen (194 pk), een afwerking in leder en hout en een herziene hydraulische ophanging voor een onvergelijkbaar weggedrag. Het comfort werd misschien wat opgeofferd, maar de Xantia werd wel de koning van de weg!

Renault Vel Satis 3.5 V6

Niet iedereen begreep dit model. Heel wat potentiële klanten werden afgeschrikt door de te originele looks van de Renault. Toch was het interieur een echt paleis! De bijzonder ruime auto bood een hoogstaand comfort. De 3.5 V6 van 245 pk zit hem als gegoten.

Jaguar X-Type

De X-Type was niet populair, want hij was gebaseerd op een Ford Mondeo-platform. Toch was hij bij ons een bescheiden succes. Onder de motorkap bood Jaguar qua benzinemotoren alleen twee- en drieliter V6-motoren van 156 tot 231 pk. De basismotor heeft te weinig koppel en heeft alleen voorwielaandrijving.

Rover 75

Dit is zeker niet de meest dynamische auto. Maar De V6 geeft hem een ander karakter: dat van bijzonder gewatteerd comfort. De V6 was beschikbaar in twee cilinderinhouden (2.0 en 2.5), met een vermogen van 150 en 177 pk. Goed om weten voor de sportievelingen: dit model werd ook als MG verkocht (de MG ZT), en de V6 produceerde daar tot 185 pk.