Sportwagens weerstaan de tand des tijds doorgaans iets beter, maar na vijf jaar vindt Audi het nodig om zijn R8 Coupé en Spyder te verbeteren. Op het programma staan een frisse look, sterkere motoren en een snellere automaat.
De nieuwe R8, die nog dit jaar wordt voorgesteld, is een discrete evolutie. De R8 werd in 2008 de eerste seriewagen met integrale led-verlichting (weliswaar als optie) en gaat nu een stap verder. Deze led-technologie wordt standaard, wat de ontwerpers meer speelruimte gaf met de koplampen. Voorts lijkt het radiatorrooster nu meer op de recentere A1 en A6 en krijgen de achterlichten een nieuwe indeling, ook met leds.
De Duitse technici hebben ook gesleuteld aan de aandrijving van de R8. De 4.2 V8 en 5.2 V10 blijven paraat, maar zien hun vermogen stijgen tot respectievelijk 450 en 560 pk. Niet dat daar veel kritiek op kwam, maar meer is altijd beter, toch? Wél een groot punt van kritiek was de schokkerige sequentiële R-Tronic-versnellingsbak. Die wordt vervangen door een snelle S-Tronic-automaat met dubbele koppeling.