Onder de motorkap vinden we nog altijd een V6-benzinemotor, maar die ruilt zijn compressor voor een turbo. Hierdoor wint hij enkele pk’s: van 333 pk stijgt het vermogen tot 354 pk. Het koppel van 500 Nm is beschikbaar binnen een breed bereik van 1.300 tot 4.500 tr/min. Combineer dat met een laag gewicht en je krijgt knappe tijden: 4,7 seconden zijn nodig om 100 km/u te bereiken.
Quattro
Qua transmissie is de S4 alleen beschikbaar met een achttrapsautomaat. Het vermogen wordt altijd over de vier wielen verdeeld, met een licht voordeel voor de achterwielen om de wendbaarheid te verbeteren. Het onderstel werd 23 mm verlaagd en heeft optioneel een adaptieve schokdemping. De S4 staat op velgen van 18 tot 19 duim.
Audi-elegantie
De S4 getuigt van een goede, sportieve smaak met aangepaste voor- en achterbumpers, een viervoudige uitlaat en verchroomde spiegelkappen. Het straalt sportiviteit uit, zonder te overdrijven. Audi doet ook een beroep op diverse materialen om het gewicht zo laag mogelijk te houden: 1.630 kg voor de berline en 1.675 kg voor de Avant (break).