Audi zou Audi niet zijn als het de TT RS met een gewone automaat met oliebad zou uitrusten. Het koos weer voor de S-Tronic (de vroegere DSG) met dubbele koppeling en zeven verhoudingen. Een mechanisch meesterwerkje. Hij komt naast de manuele bak met zes verhoudingen in het gamma.
Betere prestaties
Met de S-Tronic spurt de TT RS in 4,3 seconden van 0 naar 100 km/u, sneller dan met de manuele bak. De topsnelheid wordt elektronisch beperkt tot 250 km/u, maar in optie kun je die begrenzer laten wegnemen.
Een vermogen van 340 pk bij 5.400 tr/min uit een 2,5-liter benzinemotor mag gezien worden. Bovendien is het koppel van 450 Nm beschikbaar over een erg grote toerentalzone (1.600 tot 5.300 tr/min).
De RS is beschikbaar als coupé en roadster. Het verbruik en de uitstoot blijven erg redelijk: 8,5 l/100 km en 197 g CO2/km.