Het zijn vooral deze grote nieuwigheden dat volk naar een autosalon trekken. Het belang en het aantal van die nieuwigheden liggen aan de basis van een succesvol autosalon. Parijs maakt deel uit van die uitblinkers, de editie 2008 is daar opnieuw een voorbeeld van.
Ford Ka : de nieuwe versie van de kleine stadswagen van Ford ziet er beter uit dan ooit. Hij maakt niet alleen gebruik van het zelfde platform dan de Fiat 500, hij gebruikt ook dezelfde motoren, een 1.2 benzinemotor van 69 pk en een 1.3 diesel van 75 pk.
VW Golf VI : Dit is « de » nieuwigheid van het salon in Parijs. De nieuwe Golf, die we al hebben kunnen testen, blijft trouw aan zijn filosofie en is meteen herkenbaar. De zesde generatie werd conservatief aangepakt, wie baanbrekende veranderingen verwacht had zou wel eens ontgoocheld kunnen zijn.
Renault Mégane : Nog zo’n trekpleister voor het salon van Parijs. Met deze thuisvoorstelling evolueert de Mégane vooral op esthetisch vlak met sportievere en strakkere lijnen. Maar dat is niet de enige evolutie, de kwaliteit, wegligging, veiligheid en de milieuvriendelijkheid gaan er ook op vooruit. Het motoraanbod dieselmotoren werd ook grondig uitgebreid!
Seat Exeo : We dachten dat Seat ons een concept ging voorstellen, maar het werd het definitieve model. Op veel vlakken doet hij terugdenken aan de vorige Audi A4, en heeft dus een klassiek, maar dynamisch design. Seat maakt, wat standing betreft, een grote stap voorwaarts met dit model, maar blijft zijn kenmerkende sportiviteit behouden.
Opel Insignia : De nieuwe Insigna beschikt over duidelijk meer glamour dan de Signum, ook al is hij daardoor iets minder functioneel. De look is trendy en de gebruikte motoren zijn van een uitstekend niveau. De nieuwe technologieën waar deze Insignia gebruik van maakt, zoals een camera die de verkeersborden kan interpreteren, zijn ook de moeite waard.
Toyota Avensis : De klassieke Avensis krijgt ook een sportievere look, maar zonder overdrijving. De afmetingen werden wel grondig gewijzigd met een totale lengte van om en bij de
BMW 7 Reeks : Het huidige model was geen unaniem succes, maar het nieuwe model houdt het klassiek. Het is geen kleine wagen, maar achter zijn massieve silhouet schuilt een dynamische lijn die de sportieve bedoelingen van het merk duidelijk maken. BMW maakt dat ook meteen duidelijk door gebruik te maken van de meest recentste en sportiefste motoren uit hun gamma. Samen met Mercedes werken ze momenteel ook aan een hybride versie.