Voluit heet deze creatie trouwens Bengala F12 Caballería. De Spaanse koetswerkbouwer Bengala biedt een make-over aan voor het koetswerk van je Rolls-Royce en je Ferrari. Voortaan kan dat dus ook voor de F12.

Ongewijzigd

Over het kloppende hart van de F12 lijkt Bengala met geen woord te reppen. Vermoedelijk blijft de 6,3 liter grote V12 dus nog steeds een slordige 740 pk produceren. Wat wel wijzigde, is zowat elk koetswerkpaneel dat je op de Ferrari aantreft.

Koolstofvezel

De F12 Caballería krijgt een jasje van koolstofvezel aangemeten, dat met de hand gemaakt wordt. Maar ook over het gewicht dat daarmee wordt bespaard, reppen de Spanjaarden met geen woord. Evenmin over de kostprijs van deze hele operatie.

Beperkt

Wat Bengala wel kwijt wil, is dat het aantal exemplaren van de F12 Caballería beperkt blijft tot tien stuks. Daarna wordt er een andere exclusieve supercar omgebouwd, en ook daar zou de productie uiterst gelimiteerd blijven. Kwestie van de exclusiviteit te bewaren…