François Piette

17 FEB 2010

Bentley Continental Supersports Cabriolet: reuzecabrio

De Lotus Elise en Bentley Continental Supersports zijn als water en vuur, met aan de ene kant een sobere en lichte auto en aan de andere kant een zwaargewicht dat tot in de puntjes is afgewerkt. Maar Bentley’s vlaggenschip is ook in staat om 325 km/u te halen, wat hem meteen de snelste vierzitscabrio op de markt maakt. Of de kapsels van de achterpassagiers daar wel bij varen, is een andere vraag.

Krachtigste Bentley

De Continental Supersports Cabriolet mag zich samen met de gelijknamige Coupé de krachtigste Bentley noemen. Zijn W12 biturbo levert 630 pk bij 6.000 toeren per minuut en een koppel van 800 Nm tussen 2.000 en 4.500 toeren per minuut. De kolos spurt in 4,2 seconden van 0 naar 100 km/u en in 9,5 seconden gaat hij van stilstand naar 160 km/u. De topsnelheid bedraagt 325 km/u. Indrukwekkend voor zo’n mastodont! In vergelijking met de GTC Speed is deze cabrio negentig kilogram lichter, maar hij weegt toch nog 2,4 ton. Om al dat geweld tot stilstand te brengen, doet Bentley een beroep op koolstof-keramische schijven.

FlexFuel

De Continental Supersports is de eerste Bentley die met FlexFuel-technologie is uitgerust. Hierdoor werkt de motor met benzine, E85 of een mengeling van beiden. Ook de overige modellen uit het Continental-gamma worden van deze technologie voorzien. Volgens Bentley vermindert dat de CO2-uitstoot met niet minder dan zeventig procent, van de productie tot het verbruik van de brandstof. Gemiddeld verbruikt de Continental Supersports Cabriolet 16,7 l/100 km en bedraagt de CO2-uitstoot 388 g/km.

 

Advertentie
Advertentie
Advertentie