Hij verandert (een beetje) van naam (‘Continental’ verdwijnt), frist zijn neus op en is rijker uitgerust. Maar ondanks de Duitse roots en de controle van de Volkswagen-groep, behoudt deze Bentley zijn Britse edele afkomst.

(On)gelukkige facelift?

Door het radiatorrooster dan meer rechtop staat heeft de Flying Spur meer trekjes van de Mulsanne. Vooraan en in profiel straalt de auto klasse uit. De achterkant lijkt echter minder inspiratievol, met lichtblokken die wat verloren staan in het midden van het grote koetswerk. Aan jou om te oordelen. Uitstekend nieuws is dat deze dikke limousine een kilo of vijftig minder op de weegschaal zet.

Volledig aangepast interieur

In het interieur zijn de aanpassingen nog ingrijpender. Het instrumentenbord, de bekleding, de tellers en het multimediasysteem werden herzien. Dat laatste werkt met een aanraakscherm en heeft nu een internetverbinding. De passagiers achterin profiteren van grote hightechschermen. Tot slot is er een nieuwe geluidsinstallatie met 1.100 watt, om de gigantische ruiten te laten trillen. 

Power

Onder de motorkap klimt het vermogen van de W12 tot 625 pk en bedraagt het koppel 800 Nm. De transmissie gebeurt nog altijd op de vier wielen, maar de automaat telt nu acht versnellingen. De Flying Spur presteert als een sportwagen: 0 tot 100 km/u in 4,6 seconden en 322 km/u topsnelheid.