Na het snelheidsrecord op ijs te hebben verpulverd, maakt Bentley zijn belofte waar om variant voor de verkoop af te leiden. Met een oplage van honderd exemplaren is de exclusiviteit verzekerd, net als de sensatie.
Kaalheid vermijden
De plaatsen achterin een cabriolet zijn zelden aan te bevelen voor personen die belang hechten aan hun kapsel. Gezien de topsnelheid van 325 km/u is deze Bentley zelfs strikt verboden voor wie bekommerd is om zijn hoofd.
De Bentley presteert bijzonder explosief, een minimumvereiste voor een auto die afgeleid is van een recordwagen. De W12 kreeg een beter klinkende uitlaat, een verbeterde intercooler en een nieuwe inlaat om 640 pk en 800 Nm te leveren. En om de ecologisten gerust te stellen: het verbruik is natuurlijk onfatsoenlijk, maar de motor kan op bio-ethanol draaien en Bentley bouwt maar honderd exemplaren.
Om met al die kracht op de weg te blijven, verdeelt de integrale transmissie 40 procent van het koppel naar de vooras en de rest naar de achteras. Het remvermogen wordt verzekerd door gigantische schijven in keramische koolstofvezel.
Rode koolstofvezel
Neen, je droomt niet: de carbonafwerking in het interieur is in het rood uitgevoerd. Dat past heel goed bij de rode stiksels, die contrasteren met het zwarte leder. De materialen werden speciaal geselecteerd voor dit exclusieve model. Aan de buitenkant maken de 20-duimsvelgen met tien spaken de bedoelingen van deze bolide duidelijk. De motorkap krijgt extra kleur door twee luchtinlaten.