Jean-Francois Christiaens

24 OKT 2019

Bijzonder: Quick verandert van naam… om levens te redden

Van een originele marketingcampagne gesproken: twee Quick-vestigingen langs grote verkeersassen veranderen hun naam naar Slow… om “automobilisten te stimuleren om langzamer te rijden”.

Neen, fastfoodketen Quick is niet van plan om zijn volledige filosofie te veranderen. Quick wil echter wel op een originele manier automobilisten aanmoedigen om trager te rijden ter ondersteuning van de sensibiliseringscampagnes die in ons land worden gevoerd in oktober en november. Door de verandering van het uur en de kortere dagen zijn dit de twee maanden met het meeste aantal incidenten van het jaar, want op zichzelf zijn ze goed voor een vijfde van alle verkeersongevallen.

De lichtpalen van twee restaurants van Quick, die in Wilrijk en die in Herstal, zullen daarom hun naam veranderen in “Slow”, en dat tot 2 november. “Dit is een symbolische daad omdat deze vestigingen allebei langs grote verkeersassen liggen. Het stuk snelweg langs de Quick van Herstal is een van de drukste van Wallonië. Het restaurant in Wilrijk ligt langs de A12 die Antwerpen met Brussel verbindt. Ook dat is dus een heel drukke weg, met bovendien heel wat kruispunten”, zo vertelt Kevin Derycke, de CEO van Burger Brands Belgium.
Advertentie
Advertentie
Advertentie