Aan alle autobouwers wordt gevraagd om de dorst en de uitstoot van hun modellen te beperken, met als doel een geleidelijke overgang naar elektromobiliteit. Ferrari is geen uitzondering op die regel, ook al wordt de nieuwe SUV van het merk, de Purosangue, aangedreven door een dikke atmosferische V12.
Dit soort motoren wordt vandaag als buitensporig beschouwd en moet binnenkort vervangen worden door een bescheidener blok. Er doen geruchten de ronde dat dat een V8 zou kunnen zijn (de specialiteit van het huis) of zelfs een V6 hybride, zoals die in de 296 GTB. Ter herinnering: de Italiaanse SUV zal in zijn V12-versie in beperkte oplage worden gebouwd en wordt alleen aangeboden aan een selecte klantenkring. Alle auto's zijn ondertussen verkocht. We kunnen dus afleiden dat een meer democratische versie zal worden aangeboden aan de 'doorsnee' klant om onder andere te concurreren met de Lamborghini Urus, die een groot commercieel succes is. Maar die klanten zullen nog wat geduld moeten hebben...