De 7-Serie zit in een nieuw kleedje en is vooral onderhuids helemaal herzien. BMW zorgt voor een revolutie in de manier waarop het de 7-Serie bouwt en gebruikt voor zijn vlaggenschip technieken die ontwikkeld werden voor de i3 en i8. Dat betekent een nog lichtere structuur met koolstofvezel, aluminium en staal met hoge weerstand. De jacht op de kilo’s komt ten goede aan de prestaties, het verbruik en de CO2-uitstoot.
Plug-inhybride of V8 biturbo?
De motoren tellen steeds zes, acht of twaalf cilinders. Ooit werd eraan gedacht om de V12 achterwege te laten, maar BMW lijkt zich te hebben bedacht door het succes van deze motor op bepaalde markten. Het toppunt van het spektakel wordt ongetwijfeld de plug-inhybride met technologie van Toyota, een specialist op dit domein. Tot slot is een M-versie niet gepland, maar zou BMW een M Performance met V8 biturbo kunnen ontwikkelen.
Stortvloed van nieuwe technologie
Mercedes lanceerde een hele reeks nieuwe technologieën voor de chique S-Klasse. BMW moet natuurlijk volgen maar ook innoveren. De toekomstige 7-Serie biedt een automatische rijfunctie in files, ontwikkeld samen met Continental. De multimediasystemen staan op het hoogste niveau, met een wifi-hotspot, downloadbare applicaties en 3D-kaarten met realtimeverkeersinformatie.