Het succes verklaart waarom BMW in Brussel zo’n schitterende BMW brand store kan uitbouwen in de Louizawijk. De aanpassing naar de nieuwe standaarden van het merk vergde een investering van meer dan vijf miljoen euro.

Niets is te veel om het kosmopoliet cliënteel te ontvangen in de hoofdstad van Europa, waar ook de hoofdzetel van de NAVO en tal van grote bedrijven gevestigd zijn. De BMW-groep investeerde 25 miljoen euro in nieuwe gebouwen voor het filiaal BMW Brussels, op een steenworp van de oude gebouwen van de Mommaertslaan, die intussen verkocht zijn.

Enkele cijfers? 30.000 m² oppervlakte, een showroom van 1.800 m², een atelier van 2.800 m², 40 werkposten en 600 parkeerplaatsen, allemaal goed voor 140 servicebeurten per dag.

Ook de motorfietsafdeling heeft heel wat middelen: twee diagnosebanken bij ontvangst, twaalf bruggen in het atelier, een showroom van 1.000 m² op een totale oppervlakte van 1.800 m² die voorbehouden is aan de motoren in deze vestiging, waar 120 personen werken.

Een prachtige locatie, aangepast aan de meest veeleisende klanten. Maar een prijsdaling zit er waarschijnlijk niet in; het wordt moeilijk deze investeringen terug te winnen alleen met de portefeuilles van de klanten.