BMW heeft een oplossing gevonden voor wie zijn M3 nog niet sportief genoeg vindt: de BMW M3 GTS. Drie extra lettertjes die een wereld van verschil maken. In tegenstelling tot de vroegere M3 CSL is de nieuwe versie ontworpen voor het circuit. Met de mogelijkheid om de auto te laten homologeren voor de openbare weg. In de lente van 2010 worden de eerste exemplaren geleverd.
V8-motor
De 4-liter V8-motor groeit tot 4,4-liter en het vermogen stijgt van 420 naar 450 pk. Als we even narekenen, levert dat echter een lager specifiek vermogen op. Eigenaardig voor een auto die voor het circuit bedoeld is. Het vermogen wordt via een gerobotiseerde versnellingsbak met dubbele koppeling en zeven gangen op het asfalt losgelaten. Die DKG (Doppel Kupplung Getriebe) is vanaf nu ook in optie verkrijgbaar op het gewone model.
Betere aerodynamica
BMW heeft lessen getrokken uit zijn deelname aan de WTCC (World Touring Car Championship) met de 320 si. Ze gebruikten die versie als basis voor het onderstel van de GTS. De auto heeft een erg goede wegligging en de remmen zijn versterkt. Een voorspoiler en een achtervleugel zorgen voor een betere aerodynamica.
Dieet
Ondanks de rolbeugel en de specifieke uitrusting blijft het gewicht lager dan 1.500 kg. BMW heeft immers enkele onderdelen weggelaten die je op circuit best kan missen. De BMW M3 GTS stelt het daarom zonder achterbank, stereo, automatische airco en zelfs geluiddemping.