Het is geen geheim meer dat BMW besloten heeft dat het zijn stukje van de taart wil van de steeds groter wordende scootermarkt. Niet verwonderlijk als je ziet hoe snel het merk zich aanpast en in alle gelederen opduikt. Zo beschikken zijn met het F800-gamma over een motor uit de middensectie, kochten ze Husqvarna waarna de G450 Enduro op de markt kwam en slaagden ze er met de S1000RR zelfs in om een uitstekende Superbike te bouwen. Als ze al in alle andere segmenten een goed figuur kunnen slagen,waarom dan niet bij de scooters. Vergeet niet dat in Italië twee op drie ingeschreven tweewielers een scooter is terwijl het er in Frankrijk één op twee zijn.
Een tiental jaren geleden werd bij de presentatie van de C1 een enorme mediacampagne gestart. Toch bleef het succes uit. De reden waarom is niet erg duidelijk, maar het is wel klaar dat het niet makkelijk is als je “te vroeg” gelijk hebt. Eigenaars van een C1 hebben echter niets dan lovende woorden voor hun machine en kopen er zelfs nog bij ! Gewoon om zeker te zijn dat ze er nooit zullen zonder vallen.
De nieuwe BMW-scooter is een maxi-scoot die graag wat roet in het eten wil komen strooien in het vaarwater van de Tmax,Burgman, Silverwing en andere GP800’s. Er is nog niets beslist maar toch is het zeker dat de cilinderinhoud tussen 700 en 800 cc zal liggen. Ongetwijfeld zal de scooter vol electronica zitten want dat is toch een specialiteit geworden van BMW. De scooter wordt gebouwd in samenwerking met Kymco, die ook voor andere projecten al onderaannemer is van BMW. De vraag is dan ook of de scooter de motor van de Kymco Myroad 700 zal krijgen of dat BMW zijn eigen Twin 800 uit de F-reeks zal monteren. Een vraag die nog niet beantwoord is… net als de prijs overigens. In ieder geval zal het een heus evenement worden als deze scooter gepresenteerd wordt. De tekening die we presenteren is een illustratie van de getalenteerde designer Orbedan Bezzi. Het is een persoonlijke weergave hoe hij de scooter ziet, dus pin je niet vast op deze tekening ….