OK, een Brabus pick-up is niets nieuws, en een G-Klasse met 900 pk gek genoeg ook niet. Maar voor het eerst combineert de tuner uit het Duitse Bottrop de twee met elkaar en bouwt er in het totaal 10 exemplaren van, voor evenveel gefortuneerde klanten.

Extra raampje

Onder de motorkap van deze P900 Rocket ‘One of Ten’ zit het 900 pk sterke Rocket-blok van Brabus, een 4,4 liter grote V8 met twee turbo’s. De Duitsers zijn er zo trots op dat ze een ‘PowerView’ motorkap ontwikkeld hebben die voor het eerst gebruikt wordt op dit model. Je hoeft dus geen Brabus te kopen om het blok te kunnen bewonderen, iedereen kan zich vergapen aan het zicht onder de motorkap.

Ondanks het uitgebreide gebruik van koolstofvezel weegt dit beest 2,7 ton, maar met 900 pk en een koppel van 1.250 Nm heeft de Rocket geen moeite om te zorgen voor stevige prestaties. Zo wordt de traditionele 0 naar 100-sprint afgehaspeld in 3,7 seconden en is de topsnelheid begrensd tot een respectabele 280 pk per uur.

Laag

Om ervoor te zorgen dat het ook aan die snelheden veilig blijft, is deze Brabus G-Klasse niet verhoogd voor betere offroad-prestaties, maar ligt hij net dichter tegen het asfalt, 45 mm om precies te zijn. Hij staat ook op 24 duim grote Brabus Monoblok Z ‘Platinum Edition’ velgen met koolstofvezel ‘aero-disc’ design die maar net in de verbrede wielkasten passen. Het rubber daarrond heeft een flinterdun profiel, maar wel een breedte van 29,5 cm vooraan en maar liefst 35,5 cm achteraan!

Binnenin is de P900 Rocket ‘One of Ten’ al even weinig subtiel, met veel rode accenten en vier individuele zetels met een specifiek ‘Seashell Diamond’ patroon. De prijs van dat alles? Reken op zo’n 650.000 euro. Maar als hij voldoet aan de Belgische normen om hem te kunnen inschrijven als lichte vracht, spaar je qua belastingen toch al iets uit...

?