Met dit concept keert Cadillac terug naar het segment waar het ooit een grote speler was: de luxeberline. Met zijn hightechinterieur en hybride aandrijving bulkt het concept van de toptechnologie, kwestie van met de tijd mee te zijn.
Weinig knoppen
Met het contact uit ziet het interieur er eerder klassiek uit met beige tinten die door duur hout worden opgefleurd. Zodra je de sleutel omdraait, lichten de schermen van een hightechinstrumentenbord op. Cadillac heeft het aantal drukknoppen verminderd, wat het gebruiksgemak verbetert. We hopen wel dat de Amerikanen niet dezelfde fouten maken als een zeker Münchens merk met zijn eerste versie van de iDrive.
Hybride
De 5,17 m lange XTS is een behoorlijk zware auto. Niet echt geschikt om verbruikrecords neer te zetten. Cadillac lost het probleem op met een plug-inhybridesysteem. De verbrandingsmotor is een 3,6-liter V6 met directe injectie. Samen met de elektromotor is hij goed voor 350 pk en 400 Nm koppel. Vierwielaandrijving versluist het vermogen netjes naar het asfalt.