Hij ziet er uit al seen “banale” Mercedes SL 55 AMG, maar dat beperkt zich alleen tot het uitzicht! Als we hem van iets dichter bij bekijken merken we specifieke velgen op, een lager chassis (30 mm) en de ster van Mercedes ontbreekt. De Duitse preparateur heeft een auto aangepast die in zijn originele versie eigenlijk geen aanpassingen nodig heeft.

Een explosievere V8

De V8 met compressor die goed was voor 500 pk, levert er nu 601 dankzij het gebruik van een energiekere compressor, een uitlaat en een nieuw motorbeheer. Ter herinnering even meegeven dat de Ferrari F430 over 465 pk beschikt. Zo lijkt die al snel op een Solex bromfiets naast deze laatste realisatie van Carlsson. Carlsson laat weten dat het extra vermogen de betrouwbaarheid van deze bolide niet aantast. De prestaties zijn ronduit verbluffend, de 0 tot 100 km/u word in 4.2 seconden afgerond, en er zijn maar ongeveer 13 seconden nodig om aan 200 km/u te geraken. De topsnelheid, die werd elektronisch begrensd op…332 km/u!

Op maat gemaakte ophanging

Het C-tronic systeem zorgt ervoor dat de starheid van de ophanging en de hoogte van het chassis aangepast worden in functie van het wegdek en de rijstijl van de bestuurder. Op een hobbelige weg komt hij hoger te staan, en in scherpe bochten gaat hij dus niet overhellen. Van zodra de 120 km/u overschreden wordt komt hij automatisch op de minimale hoogte te staan om een optimale wegligging te vrijwaren aan hoge snelheid.

Tot slot, dit blijft een polyvalente auto door zijn opklapbaar dak, zodat wie het wil de snelheid van het kaal worden wat sterkte wil bijzetten.