De Camaro is niet bepaald de perfecte auto om naar de opera te gaan. Maar in Knokke trekt hij waarschijnlijk wel de aandacht. Het is een auto om mee te pronken, dankzij zijn leuke look en exclusiviteit. In de cabrioversie zijn de ogen nog meer op jou gericht.
American Muscle
Ik kan me zo enkele gezichten voor de geest halen die kwijlend naar de dreigende blik van dit typisch Yankee-product staan te staren. Al kan deze demonstratie van kracht, arrogantie en politieke incorrectie net zo goed verontwaardiging opwekken.
De Camaro laat niemand onberoerd. Hij daagt de gevestigde Europese orde uit en doet er alles aan om niet onopgemerkt te passeren. Je moet niet vragen wat dat geeft zonder dak. Nochtans is hij niet zo duur. Aan de andere kant van de oceaan kost hij amper 30.000 dollar. Rest de vraag of hij de oceaan ook zal oversteken en in België gecommercialiseerd wordt.
Onder de kap
Slechts twee motoren op het programma, maar niet van de minste. Een diesel zul je in de Camaro niet vinden, net zo min als een viercilinder. Downsizing? Nooit van gehoord. Het gamma start met de V6 met directe injectie die 312 pk levert. Onder de kap van de SS-versie gromt een 6,2-liter V8 met 426 pk. Er is keuze tussen een manuele en een automatische versnellingsbak met telkens zes verhoudingen.
Veiling
Chevrolet geeft nog mee dat een van de eerst geproduceerde Camaro Cabriolets geveild werd voor 205.000 dollar, een aardige som die integraal naar een goed doel ging.