Vanaf nu mag je de Captiva ook ‘Bad Boy’ noemen. Tegen alle gewoontes in kun je deze facelift maar moeilijk subtiel noemen. Vooraan lijkt de Amerikaanse SUV alles te willen verslinden wat in zijn weg loopt. Maar de Captiva rolt niet alleen uiterlijk zijn spierballen, ook jouw rechtervoet zal het geweten hebben.
Esthetisch
Met zijn radiatorrooster in twee delen haalt de Captiva de familiebanden aan en ziet hij er agressiever uit, ook dankzij de leds. Verfijnd is het misschien niet, maar de nieuwe look bezorgt de Captiva wel karakter. Dit is geen grijze muis meer.
Binnenin worden de instrumenten net als in andere recente Chevrolets blauw verlicht, wat een loungesfeertje schept. De afwerking ging erop vooruit en ook de uitrusting zette een stap in de goede richting door een USB-, Bluetooth- en aux-verbinding toe te voegen. Grote gezinnen mogen zich (in optie) verheugen op zeven zitplaatsen.
Onder de kap
Onder de kap heerst een kleine revolutie. De benzinemotoren winnen aan kracht, en geen klein beetje: de 2,4-liter levert nu 171 pk en de 3-liter V6 zelfs 258 pk. Knap, maar in ons landje niet echt aan de orde.
Interessanter voor ons zijn de dieselmotoren. De 2,2-liter is verkrijgbaar in twee vermogensversies: 163 of 184 pk. Zowel de manuele als de automatische versnellingsbak heeft zes verhoudingen. Behalve de V6-benzine, altijd een 4x4, zijn alle versies beschikbaar met twee-of vierwielaandrijving.