Een monovolume met twee volumes… Deze originele formule zagen we al eerder bij de Dodge Journey en bezorgt ook de Orlando een cross-overtintje. De Orlando is één van de wereldpremières die Chevrolet voorstelt op het salon van Parijs. Met zijn zeven zitplaatsen is hij geknipt voor grote gezinnen.
Yankee-stijl
De Orlando lijkt lager dan hij in werkelijkheid is. Zijn grote logo op het radiatorrooster, de gespierde spatborden en het lage dak zijn typisch Amerikaans. Zelfde refrein binnenin, met een instrumentenbord met dubbele boog dat geïnspireerd is op dat van de eerste Corvettes. Dankzij de ijsblauwe interieurverlichting lijkt het binnenin wel Tokyo by night.
Functioneel
Op drie rijen zetels vinden zeven inzittenden een plaatsje. De twee achterste rijen werden verhoogd voor een beter zicht. Bergvakken zijn er in overvloed. Zowat overal in het interieur en de koffer kun je allerhande kleine voorwerpen kwijt.
Naar Amerikaanse traditie zou de stereo om van te snoepen zijn. USB-, iPod- en MP3-aansluitingen mogen dus niet ontbreken. Voor de afwerking stelt Chevrolet drie niveaus voor. Standaard is de Orlando altijd uitgerust met stabiliteitscontrole (ESP), zes airbags, airco en elektrische achteruitkijkspiegels.
Onder de kap
Er is keuze uit maar drie motoren, waarvan één benzinemotor: een 1,8-liter met 141 pk. De diesels komen uiteraard uit eigen huis. De 2-liter levert 131 of 163 pk. Alle motoren beantwoorden aan de Euro 5-norm.
De serieproductie start in oktober van dit jaar, terwijl de commercialisering in Europa begin 2011 is voorzien.