Enkele weken geleden hadden we het al over de terugkeer van de “cyclecars” met de SUB G1 met V2 Suzuki motor. De aanpak van Cirbin gebeurt in dit geval in een echte retro stijl. Hij doet denken aan een Hot-Rod met een knipoog naar het verleden en enkele moderne hints. Het resultaat is een homogeen ogend geheel. Aan de voorkant lijkt de Cirbin op een sportieve cabrio, aan de achterkant heeft hij meer weg van een motor. Het lichtgewicht koetswerk omringd een stalen buizenstructuur. Veel kan je in de Cirbin niet kwijt, maar er is toch een beetje ruimte voor twee koffers.

Net zoals bij de SUB, maakt ook de Cirbin gebruik van een tweecilinder. In dit geval is het een 1,250 cm³ van Harley Davidson met 125 pk. De transmissie is van het sequentiële type, maar wel eentje met koppeling, vijf versnellingen en een achteruit. De ophanging kan naar believen aangepast worden !

Mocht U er aan denken om een exemplaar te kopen, dan zal U de oceaan over moeten. De hoofdzetel van het bedrijf is in Canada gevestigd. U moet dan ook een budget van 40,000 dollar, ongeveer 25,500 euro, voorzien. Wat de opties op de “aftermarket” betreft, biedt Cirbin een pneumatische ophanging en compressor voor de motor aan!