Nu de gefacelifte C3 op de rails staat neemt Citroën zijn cross-overversie C3 Aircross onder handen.
De vernieuwde versie onderscheidt zich in de eerste plaats door zijn hertekend front, dat volgens de designers wat ‘expressiever’ mocht. In vergelijking met het model dat eind 2017 op de markt kwam lijkt de evolutie vrij bescheiden. Maar kijk gerust eens naar deze voor- en na-foto’s om zelf een oordeel te vormen:
Voor:
Na:
Nieuwe kleuren
Het kleurenpalet van de C3 Aircross krijgt er drie nieuwe tinten bij (Kaki Grey, Voltaic Blue en Blanc Banquise) en het aantal personaliseringsmogelijkheden neemt toe. Dankzij diverse Color-packs heeft de klant toegang tot 43 mogelijke combinaties.
Matras
Citroëns compacte cross-over erft verder de nieuwe ‘Advanced Comfort’-stoelen van de C5 Aircross. Het zitcomfort gaat erop vooruit dankzij 15 millimeter dikker schuimrubber, zoals in een matras. Om het interieurdesign te verschijnen is een nieuw, visgraatvormig stikmotief ingevoerd.
9 duim
Aan boord groeit het infotainmentscherm in de topversies lichtjes tot 9 duim. Ook de middenconsole evolueert, met de komst van een veel dunnere handremhendel.
Nog steeds diesel
De ‘nieuwe’ C3 Aircross behoudt uiteraard de praktische attenties van het uitgaande modeljaar, zoals de over 15 centimeter verschuifbare achterbank en de mogelijkheid om de voorste passagiersstoel naar voor te klappen tot een tafeltje. Onder de motorkap is keuze tussen PureTech-benzinemotoren van 110 pk (manuele versnellingsbak) of 130 pk (automatische versnellingsbak). Maar ook de BlueHDi van 110 pk (manuele versnellingsbak) of 120 pk (automatische versnellingsbak) is nog steeds van de partij.