Citroën is met recht trots op de WRC-titels die het duo Loeb-Elena vergaarde. Met een gespierde versie van de DS3 willen de Fransen deze titels eren. Het blijft niet bij enkele cosmetische aanpassingen, ook onderhuids verandert de DS grondig.

Duizend exemplaren

Citroën bouwt maar duizend exemplaren, voor een voorlopig onbekende prijs. Ze zullen zonder twijfel verkopen als zoete broodjes. Met zijn grijze en oranje kleurtje valt de DS Racing meteen op. De 18-duimsvelgen, de koolstofvezel diffuser en de chromen uitlaat winden er geen doekjes om: sportiviteit is hier troef. Kijk maar naar het oranje dak met DS3-logo. De grijze en oranje tinten keren ook terug in het interieur.

200 pk

De ingenieurs vertrokken van de 1,6-liter THP benzinemotor met 156 pk en staken de handen uit de mouwen om 200 pk en een koppel van 275 Nm te bereiken. In een auto van minder dan vier meter belooft dat explosieve prestaties. Dezelfde motor vinden we trouwens terug onder de kap van de toekomstige Peugeot RCZ. Opdat het geluid van de auto zou overeenstemmen met zijn uiterlijk, is de uitlaat specifiek.

Sensatie

Het onderstel werd verbeterd en belooft meer gevoel en efficiëntie. Voor- en achteraan werden de sporen dertig millimeter breder en het koetswerk ligt vijftien millimeter lager. Uiteraard werden de veren en de dempers anders afgesteld voor een betere feedback.