Met zijn DS-lijn wil Citroën de markt van de premiummodellen veroveren. Het begon allemaal met de kleine DS3, die in het strijdperk van de Audi A1, de Mini en de Alfa MiTo trad. Al snel stak de DS4 de kop op. Maar nog voor die op de markt is, speelt Citroën zijn voorlopig laatste troef uit: de DS5.
Sportief
Net als de andere DS'en van Citroën mikt de DS5 met zijn lijnenspel op sportiviteit. De strakke lijnen houden het midden tussen een coupé en shooting break, maar in feite is het een vijfdeursberline. De twee dikke uitlaten achteraan zijn indrukwekkend! De afmetingen blijven bescheiden (lengte 4,52 meter). De koffer is met een volume van 465 liter groot genoeg.
Verfijnd
In het interieur wilde Citroën een aangename, moderne en sportieve sfeer scheppen. De materialen zijn van hoge kwaliteit: volnerfleder, echt metaal, led-verlichting, ... De centrale console is een pareltje van design. Zeer geslaagd.
Zuinig
De DS5 wordt de eerste hybride Citroën. Hij gebruikt een 2.0 HDi-dieselmotor en een elektromotor voor een vermogen van 200 pk. Deze combinatie verzekert degelijke prestaties, vierwielaandrijving en een CO2-uitstoot van 99 g/km.
Tot zover de theorie, we zijn benieuwd hoe deze DS5 rijdt op de weg.